15 maja 2019

Muzyczne gusta

Wśród muzycznych oceanów
Każda nuta ma swych fanów,
Bowiem jest na sukces szansa
W różnorakich rezonansach.

Choć we fraku jakiś kolo,
Tak szkaluje disco polo.
Krzyczy, że to wielka szmira,
A ja lubię Sławomira.¹Sławomir Paweł Zapała, to między innymi piosenkarz znany z kasowego przeboju "Miłość w Zakopanem"

Dawniej Top One był na szczycie -²Zespół nagrał przebój "Wejdziemy na top".
Odkrywałem go obficie.
Nutka taka miła, moja,³"Miła moja", to jeden z najbardziej znanych utworów zespołu Top One.
To mój azyl i ostoja.

Jeśli miałbym słuchać skrzypiec,
Grajek musi dzieło wypiec,
A gdy będzie posmak crapu,Z angielskiego i w mowie potocznej lub slangu oznacza to coś kiepskiego.
To wyszukam cosik z rapu.

Z mojej wiedzy i jak mniemam
Warto poznać Eminema.
U nas w kraju, wyjdę z tezą,
Dobrze gada do nut Mezo.

Dać też mogą niezłych kopów,
Te utwory, co są z popu.
Coś ominąć? Nie Jacksona!
On dla branży cud dokonał.

Tak wokale sobą chłonę,
Zasłuchując się we Wronę.Bartek Wrona, to polski wokalista, znany z zespołu Just 5, jak i również z solowych występów.
Pięknie śpiewa! Co za ptak!
A pomaga mu w tym Szpak.Michał Szpak - piosenkarz, zdobywca drugiego miejsca w programie X-Factor.

Do tych wcześniej dodać Kruka,Janusz Kruk, to wokalista i lider zespołu 2 Plus 1.
Dam od razu w górę kciuka;
I zapodać mocne Ziółko -Mateusz Ziółko - piosenkarz i autor piosenek.
Mógłbym replay gwałcić w kółko.

Czasem spotkam Wydrę,Szymon Wydra jest wokalistą, gitarzystą, kompozytorem i poetą. Założył zespół Carpe Diem. Był finalistą 1 edycji polskiej wersji konkursu Idol. Wilka,¹⁰Grzegorz Wilk, to piosenkarz, aktor, kompozytor, autor tekstów i prezenter telewizyjny.
Z nimi spędzam też chwil kilka.
Lubię morze, Piasek,¹¹Piasek, to pseudonim artystyczny Andrzeja Piasecznego. mewy -
Urzekają mnie ich śpiewy.

Wokalistka wyje altem?
Szybko chowam się pod paltem
I się zwracam do hip-hopu,
Tam ględzących słyszę chłopów.

Mego czasu jest ozdobą,
Miksujący Dj. Bobo.
Coco jambo¹²"Coco jamboo", to tytuł jednego z największych przebojów grupy Mr. President, utrzymany w tanecznych letnich rytmach inspirowanych muzyką reggae. A cały zwrot "coco jambo i do przodu" został użyty w filmie "Chłopaki nie płaczą". i do przodu,
Niech się pali but od spodu.

W dynamicznych techno bitach,
Ruszają się mi kopyta,
Wolne, skaczą na paradzie,
Która nacisk na rytm kładzie.

Kiedyś wpadła mi do oka
Piosenkarka znana z rocka.
Potem wpadła wprost do ucha,
Już nie patrzę, ale słucham.

Przeklnę: Do jasnego gwinta!
Toż to nasza polska Flinta¹³Ewelina Flinta jest piosenkarką pop-rockową, która zdobyła drugie miejsce w pierwszej polskiej edycji programu Idol.
I z nią w parze idzie Doda,
A na deser Korę dodam.

Są ballady metalowe -
Rezonują moją głowę.
Poprowadzą mnie do łez -
Tak nie umie zrobić jazz.

Wcale nie mam ja ochoty,
By waliły ciężkie młoty.
Te, to czynią dużo zgiełku -
Wiercą dziurę w kowadełku.

Mam dla was petardę niusa
Wogle ja nie czuję bluesa.
Czasem treści mojej mantry
Są wplecione w standard country,

Wciąż z nich wiecznie żywa
Tennessee whisky¹⁴"Tennessee whiskey", to znana piosenka w stylu country, wydana w 1981 roku przez Davida Allana Coe. wypływa.
Od niej prosta drogi linia,
Gdzie już czeka West Virginia.¹⁵West Virginia (Zachodnia Wirginia), to stan w USA, o którym traktuje tekst znanej piosenki "Take Me Home, Country Roads", która jest dziełem Billa Danoffa, Taffy'ego Niverta i Johna Denvera.

Momentami też dostrzegę,
Że mnie dobrze buja reggae.
Wykorzystam więc Marleya,
Na brak nudy jest nadzieja.

Dla mnie będzie nurt Italo,¹⁶Italo disco, to nurt w muzyce, który wywodzi się z włoskiej muzyki dance. W Niemczech i anglojęzycznych krajach nazywany jest również euro popem.
Gdzieś daleko poza skalą.
To taneczna jest kraina,
Tam C. C. Catch i Sabrina.

Ten gatunek jest szeroki,
W nim się mieszczą Młode Tłoki,¹⁷To często używana przez młode osoby nazwa zespołu Modern Talking.
Fancy również tłum rozpala,¹⁸Fancy, to chwytliwy pseudonim niemieckiego artysty, znanego najbardziej ze swojego hitu "Flames of love" (płomienie miłości), który rozgrzewał słuchaczy swoim brzmieniem na przełomie lat 80-tych i 90-tych XX wieku.
A z nim tańczy cała sala.

Będąc tutaj całkiem szczerym,
Miło pieszczą słuch szlagiery.¹⁹Szlagiery, to określenie rodzaju muzyki popularnej głównie w Niemczech, innych krajach niemieckojęzycznych, a także między innymi w Finlandii, Bułgarii oraz na Śląsku. Przypomina swoim brzmieniem muzykę ludową i folk.
Choć słuchaczy brać jest wąska -
Niemcy znają i ze Śląska.

Kreśląc mych gustów portrety,
Zbliżam się jakby do mety.
To niedźwięczne pogaduchy -
Chcę by o nich doszły słuchy.

Choć od liter bije głusza,
Niech wam ton rozbrzmiewa w uszach,
Wedle własnego wyboru
I nie toczcie o to sporów.

Muzyczne gusta - Sandisk Clip Sport Firehouse I Live My Life For You
© Mirek W. / Ta muzyka jest dla mnie (y)
Dzięki Przemku za inspirację swoim wierszem "Feler" :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę nie umieszczać linków reklamujących strony w polu "adres URL".