20 marca 2017

Historia napisana przez gry wideo

Mądrość życiowa głosi od dawna:
To, co kochasz najczęściej rób,
A gejming, to sprawa zabawna,
Bo przeżyjesz nawet fikcyjny ślub.

Kocham grać w gry od małego,
A przydarzyło mi się wiele, o rany!
Nie starczyłoby nawet dnia całego,
By wymienić ile miałem gier ogranych.

Mając zwykłego człowieka twarz,
Byłem kim chciałem: Bond, Romeo.
Czy w to wszystko wiarę dasz?
To właśnie dały mi gry wideo.

Kiedyś byłem zupełnie nieznany,
Bez przeszłości i bez imienia.¹Bezimienny, to główna postać z gry Planescape Torment oraz serii Gothic.
Później zostałem pokochany.
Odtąd mój świat się zmienia.

W głowie zawróciły mi panie,
Była to łuczniczka²Kate Archer (z ang. łuczniczka), to główna postać z gier z serii No One Lives Forever. i archeolog.³Lara Croft, to słynna pani archeolog z gier z serii Tomb Raider.
Obie były zwinne niesłychanie.
Do wielkich wydarzeń to prolog.

Mógł być ze mnie niezły poeta,
Naukowcem jednak zostałem,
Ale jak zwykle coś poszło nie tak
I o swe życie walczyć musiałem.Gordon Freeman, to młody naukowiec z gier z serii Half-Life, który musi stawić czoło między innymi stworzeniom nie z tego świata, gdy eksperyment przeprowadzany w tajnej bazie Black Mesa wymyka się spod kontroli.

Do raju trafiłem mimochodem,
Bo miałem taką ciekawą pracę.
Lecz zamiast podziwiać przyrodę,
Szedłem z płaczem, że życie stracę.Jack Carver, główna postać pierwszej części gry Far Cry (z ang. dosłownie "długi płacz", a faktycznie zwrot ten oznacza "różniący się całkowicie" lub "wielka odległość"), który utrzymuje się z transportu turystów łodzią i podczas jednego z rejsów, jego łódź zostaje zniszczona, a on sam trafia na tropikalną wyspę.

Wkroczyłem na teren zakazany,
Tam jakieś dinozaury i gady inne.
Ja czułem się cały połamany,
A moje dłonie nie były zwinne.Pomijając to, że w grze Trespasser (z ang. osoba nielegalnie wkraczająca na zakazany teren), która nawiązuje do filmu Zaginiony Świat: Jurrasic Park, wcielamy się w kobietę o imieniu Anne, to gra ta znana jest z frustrującego systemu sterowania dłonią, którą trudno jest cokolwiek chwycić. Była to przełomowa gra, w której świat całkowicie podlega prawom mechaniki klasycznej oraz pierwsza gra wykorzystująca fizykę ragdoll.

Kiedyś z miłego snu mnie zbudzili,
A na łysinie zauważyłem tatuaże.
Nieznani mi ludzie mnie wyszkolili,
I tam gdzie nie wolno po kryjomu łażę.Agent 47, to główna postać gier z serii Hitman, który budzi się ze snu w piwnicy i na łysinie ma wytatuowany kod kreskowy. Jest płatnym zabójcą, którego głównym zadaniem jest po cichu eliminowanie swoich celów.

Moje serce skradła w końcu ona:
Słodko pachnące brzoskwinią ciało.
Mówili: głową muru nie przebijesz.
Ja chciałbym, by jednak się udało.Princess Peach (z ang. księżniczka brzoskwinka), to dziewczyna Mario, głównej postaci z serii gier o jego przygodach, w których często musi ratować ją przemierzając wiele poziomów naszpikowanych przeszkodami i pułapkami, torując sobie niejednokrotnie drogę rozbijając głową mury z cegieł. Jest to fikcyjna postać występująca w największej liczbie gier wideo.

Była moim oczkiem w głowie złotym,
I choć miałem gadżety i byłem cwany,
Nieczuła była wcale na moje zaloty.
Byłem wstrząśnięty, ale niezmieszany.James Bond, to fikcyjna postać brytyjskiego agenta, występującego w wielu grach, wśród których jest GoldenEye 007 (z ang. złote oko). Jest znany z gadżetów, którymi się posługuje, a także z zamiłowania do drinków martini - wstrząśniętych, ale niezmieszanych.

Stałem się poważny i byłem sam,
Do Egiptu więc wtedy się wybrałem,
Żeby specjalne zadanie wykonać tam,
Gdzie hordy wrogów unicestwić musiałem.¹⁰Sam "Serious" Stone, to główna postać gier z serii Serious Sam (z ang. poważny Sam). W pierwszej części, której akcja rozgrywa się w starożytnym Egipcie jego zadaniem jest uratowanie świata przed najeźdźcami z kosmosu.

To były chwile prawdziwie szalone,
A świat zwalniał mi przed oczami,
Jakbym utracił mą ukochaną żonę,
I czułem się jak naćpany dragami.¹¹Max Payne, to główny bohater serii gier pod takim samym tytułem. Jest policjantem, któremu zabili żonę i córkę nieznani sprawcy, będący pod wpływem narkotyku Valkiria. Pierwsza część serii, to gra w której po raz pierwszy efekt bullet-time, czyli spowolnienia akcji, został wykorzystany jako główny element rozgrywki.

W śmigłowcu zginął mój znajomy,
Setki kilometrów razem przebyliśmy,
Po trudnych oesach, krętych i stromych,
I przez ten czas bardzo się zżyliśmy.¹²Colin McRae, to brytyjski kierowca rajdowy, który zginął w katastrofie śmigłowca pilotowanego przez siebie. Powstała seria gier rajdowych Colin McRae Rally sygnowana jego nazwiskiem, która cieszy się uznaniem wśród graczy.

Zawsze czułem potrzebę prędkości,
To nocne ściganie po miast ulicach,
Które wyzwala we mnie pokłady radości,
Pędząc w Porszakach lub BeeMWicach.¹³Need For Speed (z ang. potrzeba prędkości), to seria gier wyścigowych. Jedną z lepszych części jest Need For Speed Porsche 2000, w której mamy do dyspozycji dziesiątki różnych modeli samochodów marki Porsche. W grze Need For Speed Underground głównym elementem gry było nielegalne nocne ściganie po ulicach miast oraz tuning samochodów, które wzięły swoją inspirację z filmów Szybcy i Wściekli.

Ulice to armagedon, w chaosie toną.¹⁴Carmageddon (z ang. samochodowy armagedon), to seria gier, w których głównym założeniem jest rozjeżdżanie przechodniów i niszczenie samochodów przeciwnika.
Rozboje, kradzieże, przestępców miliony.¹⁵Seria gier Grand Theft Auto.
Nie wiem za którą opowiedzieć się stroną.
Między dobrem, a złem jestem zawieszony.

Obraz był nierzeczywisty, nierealny.¹⁶Seria gier Unreal (z ang. nierealny, nierzeczywisty)
Nie odróżniałem już snu od jawy.
Prawdziwy był w tym obłęd totalny.
Czyżbym się napalił za dużo trawy?

Ciągle przeszkody pokonywać muszę:
Ruchome piaski, piekło mnie nie pochłonie,
Bo mam walecznego wojownika duszę,
I chcę zasiąść na królewskim tronie.¹⁷Seria gier Prince Of Persia: Piaski Czasu, Dusza Wojownika, Dwa Trony.

Wróciłem po latach na stare śmieci,
By zobaczyć jak wygląda teraz zamek,
A tam z piekła rodem zmutowane dzieci.
Te mury nie są i nie będą takie same.¹⁸Return To Castle Wolfenstein (z ang. powrót do zamku Wolfenstein), to gra w której akcja toczy się w okresie II Wojny Światowej. Niemcy pracują nad możliwością wskrzeszenia zmarłych, by zdobyć przewagę na froncie.

Nic innego mi już nie pozostało,
Siłę i wzrok poprawić się nauczę.
Implanty wszczepiam sobie śmiało,
By otwierać zamki, ale nie kluczem.¹⁹Seria gier Deus Ex.

Jestem innym człowiekiem teraz,
Bo wielu przyjaciół było wokół,
I pomocną dłoń dostałem nieraz,
Gdy zło czyhało na każdym kroku.²⁰Pomocna Dłoń, to nazwa karczmy z pierwszej części gry Baldur's Gate, do której udajemy się w celu spotkania z przyjaciółmi.

Historia napisana przez gry wideo - Bolid Formuły 1 ze styropianu
© Mirek W. / Gry wideo, to niezła zabawa :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę nie umieszczać linków reklamujących strony w polu "adres URL".